Case Study: Nelson Garden

//Case Study: Nelson Garden

Case Study: Nelson Garden

Vad är ett effektivt kommunikationsverktyg?

Det finns nog ingen bransch idag där det inte ställs krav på kommunikation. Kommunikation innebär inte längre bara att vara nåbar på ett telefonnummer. Det innebär att vara tillgänglig för kunder, kollegor, ja, alla, på ett enkelt och smidigt sätt. Utmaningen ligger inte längre i möjligheten att vara det.

Utmaningen ligger i att veta ”vilken av alla lösningar där ute som hjälper just mitt företag och hur de hjälper oss”.

Utvecklingen har onekligen visat oss att vi gärna gör oss tillgängliga på andra sätt än genom enbart samtal eller mejl. Att söka svar på en enkel fråga, dela dokumentation, konferera på avstånd har numer flertalet välkända lösningar.

Men vad händer när lösningarna är så många att det till slut blir mer komplicerat att ”förenkla” kommunikationen? Och för att inte tala om dyrt med alla olika verktyg och system!

Nelson Garden som är ledande inom trädgårdsbranschen ställdes inför dessa frågor. Hur gör vi oss tillgängliga gentemot alla våra parter på ett sätt som också innebär effektivitet och kostnadsbesparingar? Och, kanske viktigast av allt, som förenklar våra arbetssätt och processer?

Internationellt säkrad plattform

Företaget hade kontakt med Cellip, som är tjänsteleverantör inom molnbaserade kommunikationsplattformar, och efterfrågade en lösning på ett effektivt och komplett verktyg för sin kommunikation. 

För företag som Nelson Garden, som har kontaktytor globalt, finns även krav på en kvalitativ och samtidigt kostnadseffektiv lösning för sin geografiska verksamhetstäckning.

Genom att knyta ihop sin kommunikation i en komplett plattform uppnås effektivitetsvinning i form av både tid- och kostnadsbesparingar. Hur ser då det ut och hur knyter det an till att vara tillgänglig?

Helt ny effektivitet i samma gamla paketering

Genom att ha molnbaserade lösningar där telefoni är sammankopplad med verktyg som Office 365 och Skype for Business uppnår man snabbt kostnadsbesparingar. Detta genom att slopa kostnader för flertalet olika, och i längden dyra, verktyg för respektive funktion.

Med all funktionalitet samlad i intuitiva och bekanta gränssnitt effektiviseras arbetet såväl internt inom organisationen som externt till andra kontaktytor. 

I plattformen finner du integrerade funktioner som mobil och fast företagstelefoni, växelfunktion, närvarostatus, chatt, videosamtal/möten, dokumentationsdelning och mycket mer.

En stor vinning i effektivitet är att vara tillgänglig på den plats där du befinner dig, när det passar dig och inte minst att låta dina kollegor veta när de (lämpligen) kan kontakta dig. Integrationen med mobiltelefoni ger möjlighet att se precence linjestatus innan man kontaktar varandra, var man än befinner sig.

Genom presence visar du om du är upptagen i samtal, i möte, inte vill bli störd, frånvarande eller tillgänglig för att kontaktas. På så vis slipper man det onödiga jagandet vid upptagettonen och onödiga avbrott i arbetet.

”Cellip har gjort vår vardag enklare”

Integrationen med mobiltelefoni ger möjlighet att se precence  innan vi kontaktar varandra. Enkelheten att göra förändringar i telefonväxeln själv utan att behöva skapa ett ärende är ytterligare ett exempel på hur Cellips Lync 365-telefoni har gjort våra medarbetares vardag enklare.”

Att vara tillgänglig på enkelt sätt även internationellt är numera en självklarhet för många företag. Internationella kontakter med kunder, leverantörer och partners tillhör vardagen. Trots det lever många underpresterande, ineffektiva lösningar vidare.

I sin nya telefonilösning kan Nelson Garden numera ringa med Skype for Business Telefoni över landsgränser – kostnadseffektivt och med trygghet att samtalskvaliteten är god.

Läs mer på https://www.cellip.com/lync-365-telefoni eller kontakta våra rådgivare här för att samtala om hur lösningen kan hjälpa er att bli mer framgångsrika.
om Cellip AB

Om Cellip

Cellip hjälper kunder och partners att bli mer framgångsrika genom att tillhandahålla integrerade telefonilösningar till Microsoft Teams.
Hemsida: Cellip.com
Tele: +46 8 55 80 10 00

Partner till Microsoft

microsoft partner
microsoft partner

By |2019-08-05T14:07:09+00:00mars 23rd, 2017|Case Study|0 Comments

Om skribenten:

VD för Cellip. Skapar lönsamhet åt kunder och partners genom nya och beprövade telekommunikationslösningar. Över 25 års erfarenhet att ligga i framkant för att hjälpa kunder med telefonilösningar.