Case Study: Advisa

//Case Study: Advisa

Case Study: Advisa

Advisa grundades 2011 med visionen att alla ska förstå att de kan förbättra sin privatekonomi. Sedan dess har man genom marknadsledande teknik och samarbeten hjälpt över 230 000 svenskar att se över ränta och villkor på sina lån.

Redan från start förstod Advisa att de behövde en växeltjänst som kunde hantera en stor mängd inkommande och utgående samtal.

De hade också krav på tydlighet för kunden. Till exempel ville man ge inringande kunder besked om vilken plats de hade i kön, möjlighet att blir uppringda samt enkla menyval för att själva kunna välja den hjälp de ville ha.

Med skärpta krav på finansbolag gällande hantering och lagring av affärskonversationer var det dessutom viktigt att kunna spela in alla samtal.

Advisa valde en molnbaserad växel

Valet föll Cellip 365 IP-Centrex. Det är en molnbaserad telefonväxel som när som helst kan anpassas efter behov. Cellip 365 IP-Centrex erbjuder alla funktioner som en traditionell växel. Skillnaden är att den inte tar upp plats på kontoret och underhålls till en bråkdel av kostnaden. Som grädde på moset är den enkel att administrera.

Vi har använt Cellips tjänst Cellip 365 IP-Centrex i princip sedan Advisa grundades. Tjänstens funktioner, som Svarsgrupper, Telefonkö och IVR (interaktivt talsvar), har implementerats i alla delar av vår organisation som hanterar inkommande samt utgående kundsamtal. Det har varit till stor hjälp i vårt arbete att ge över 230 000 svenskar möjlighet att se över sin lånesituation, säger Li Viale, Office Manager på Advisa.

Ytterligare en fördel som Advisa åtnjuter är att de använder sig av en molnväxel som är framtidssäkrad. Eftersom den ligger i molnet och uppdateras automatiskt kan samtliga användare av tjänsten vara säkra på att ha tillgång till en växel som alltid är i teknisk framkant.

Förkovra dig i Cellip 365 IP-Centrex

Läs mer om Cellip 365 IP-Centrex på www.cellip.com/ip-centrex eller här på bloggen. Du kan också kontakta oss så berättar vi mer.

om Cellip AB

Om Cellip

Cellip hjälper kunder och partners att bli mer framgångsrika genom att tillhandahålla integrerade telefonilösningar till Microsoft Teams.
Hemsida: Cellip.com
Tele: +46 8 55 80 10 00

Partner till Microsoft

microsoft partner
microsoft partner

By |2020-02-06T14:59:05+00:00oktober 17th, 2017|Case Study|0 Comments

Om skribenten:

VD för Cellip. Skapar lönsamhet åt kunder och partners genom nya och beprövade telekommunikationslösningar. Över 25 års erfarenhet att ligga i framkant för att hjälpa kunder med telefonilösningar.