9 vanliga frågor och svar om Skype for Business-telefoni

//9 vanliga frågor och svar om Skype for Business-telefoni

9 vanliga frågor och svar om Skype for Business-telefoni

Skype for Business i kombination med telefoni blir en allt mer populär kommunikationslösning. Inte minst för att det gör det möjligt att ha all kommunikation (telefoni, chatt, konferenssamtal, videokonferens o.s.v.) i en enda plattform. Många är nyfikna på Skype for Business med företagstelefoni och vi kör regelbundet webinarier på temat.

Här är 9 vanliga frågor som vi ofta får om Skype for Business Telefoni:

1. Vad tjänar vi på att byta från vår befintliga telefonlösning?

Skillnaden mot en ”vanlig” telefonilösning är att Skype for Business med telefoni är en helhetslösning för all kommunikation. Det innebär att ni kan ha en plattform istället för flera olika plattformar för telefoni, möten, chatt, videokonferens med mera. För många företag medför detta en stor kostnadsbesparing. Tjänsten är dessutom integrerad med övrig Microsoft-miljö, vilket gör att ni på ett enkelt sätt kan effektivisera er vardag.

2. Vad kostar det?

Kostnaden är baserad på antalet användare så totalkostnaden beror på hur stort företaget är. Jämförelsevis brukar kostnaden bli densamma som ett standard-mobilabonnemang hos någon av de stora operatörerna, men här ingår både telefonväxel och Skype for Business vid sidan av telefonin, till samma pris.

3. Är det krångligt?

Nej det är inte krångligt att använda. Om du är van att ringa mobilsamtal eller använda Microsofts program så känner du igen dig.

4. Får vi hjälp att komma igång?

Köper ni tjänsten av oss så har vi onboarding i form av bland annat webbutbildning, videos och guider för att ni snabbt ska komma igång.

5. Behöver jag en ny Skype for Business-klient på datorn?

I vissa fall kan du behöva uppdatera till en ny version för att få tillgång till samtliga funktioner.

6. Finns det för Iphone?

Absolut, det finns för de flesta plattformar och operativsystem oavsett typ av enhet.

7. Kan jag kontakta vanliga Skype användare?

Ja, under förutsättning att dom är registrerade med Microsoft-konto.

8. Jag är bunden i avtal. Kan jag behålla min nuvarande mobiloperatör?

Självklart. Vi flyttar över abonnemanget när avtalet löper ut. Den enda begränsningen under övergångsperioden är att du inte kan visa din linjestatus, alltså att du är upptagen i mobilsamtal.

9. Hur funkar det med mobil-appen?

Vi rekommenderar att du använder din mobil som du är van vid för att ringa samtal. Appen kan du med fördel använda för chatt och för att delta på möten.

Vill du läsa mer om Skype for Business-integrerad telefoni? Besök www.cellip.com/lync-365-telefoni
By |2019-01-14T09:15:25+00:00februari 21st, 2017|Skype for Business|0 Comments

Om skribenten:

VD för Cellip. Skapar lönsamhet åt kunder och partners genom nya och beprövade telekommunikationslösningar. Över 25 års erfarenhet att ligga i framkant för att hjälpa kunder med telefonilösningar.