Cellip 365 IP-Centrex – en molnväxel med många vinster

/, Mobil Växel/Cellip 365 IP-Centrex – en molnväxel med många vinster

Cellip 365 IP-Centrex – en molnväxel med många vinster

En växel i molnet har många fördelar

Du har säkert inte undgått att märka att allt mer teknik läggs i molnet. Så även telefoni och växeltjänster. Och det finns en rad fördelar med det. Inte minst brukar molnlösningar bli väldigt kostnadseffektiva eftersom många användare delar lösning och all utveckling kommer alla användare till godo.

Numera är det många av våra kunder som använder vår molnbaserade telefonväxel Cellip 365 IP-Centrex. Och de är väldigt nöjda. Vissa av fördelarna som lyfts fram av kunderna är direkt kopplade till att tjänsten är en molntjänst. Andra hör mer ihop med själva tjänsten.

Cellip 365 IP-Centrex passar extra bra för företag i storleksklassen 3-100 anställda. Men den kan löna sig för alla företag som vill ge sina kunder ett proffsigt bemötande.

8 fördelar med Cellip 365 IP-Centrex

  1. SUPERENKEL ATT HANTERA

    Tjänsten är intuitiv i sitt gränssnitt vilket gör den enkel att använda både via app och webb (det är väldigt svårt att göra fel). Med en enkel knapptryckning kan du till exempel styra öppettider för din anknytning, aktivera hänvisning (till exempel sätta dig som upptagen i möte och låta den inringande få ett meddelande om detta), se dina kollegors status samt se om flera ringer dig samtidigt och agera därefter

  2. FRAMSTÅ SOM STÖRRE ÄN DU ÄR

    Stora företag ingjuter ofta mer trygghet än små. Med Cellip 365 IP-Centrex kan du tillämpa samma proffsighet som storföretagen och samtidigt få ditt företag att framstå som större än vad det är. Du kan t.ex. sätta upp anknytningar till olika avdelningar och låta dessa leda till samma person. En fördel vid sidan av storleksaspekten är att du får veta i vilket ärende personen ringer och på så sätt kan ge bättre service

  3. JOBBA SMARTARE

    Molnväxeln Cellip 365 IP-Centrex har integration mot Skype for Business och Office 365. Det möjliggör en hel rad effektivitetsförbättringar eftersom all din kommunikation samlas i en och samma plattform

  4. TILLGÄNGLIG VARHELST DU BEFINNER DIG

    Idag har medarbetare höga krav på mobilitet. Eftersom Cellip 365 IP-Centrex är en molnbaserad tjänst kommer du åt alla funktioner när och varhelst du befinner dig, så länge du har internetaccess. Säg att du vaknar mitt i natten och kommer på att du ska åka bort dagen efter. Då loggar du bara in och justerar så att alla samtal till dig vidarekopplas till din mobiltelefon eller en kollega. Sen kan du gott somna om.

  5. EN MODERN LÖSNING – ALLTID

    Cellip 365 IP-Centrex är en växel som aldrig kommer bli omodern. Eftersom tjänsten ligger i molnet kommer den vara tillgänglig för dig så länge internet är det. Dessutom ingår uppgraderingar och support, vilket säkerställer att tjänsten fungerar och att du alltid har tillgång till den senaste versionen.

  6. DRIFTSÄKER

    Cellip 365 IP-Centrex står på en stabil teknisk grund genom sin integration mot Skype for Business och Office 365. Vi vågar säga att tjänsten alltid fungerar. Anledningen är att vi använder oss av en infrastruktur bestående av modern, smart och beprövad teknik. Vi har dessutom garderat oss med flera, av varandra geografiskt oberoende, datahallar i Sverige. Om en går ner så tar en annat automatiskt över, vilket säkerställer att din tjänst inte kommer sluta fungera.

  7. SMARTA FUNKTIONER FÖR PROFFSIGARE KUNDSERVICE

    En annan anledning till att vår molnväxeltjänst fått så gott mottagande är möjligheterna till bra kundvård. Istället för att inringande kunder inte kommer fram eller känner sig osäkra över att lämna meddelanden som kanske inte lyssnas av, så finns en mängd funktioner för proffsigt kundbemötande.

    Du kan till exempel låta inringande kunder komma till ett interaktivt talsvar där de kan klicka sig fram till den person eller funktion de söker, vänta i kö tills anknytningen blir ledig, eller lämna sitt nummer för att bli uppringda när det blir deras tur. Vid sidan av dessa kö- och callback-system så kan du skapa svarsgrupper så att flera telefonister kan ta emot samtal. Du kan övervaka köerna med en kömonitor. Och du kan integrera mobilabonnemang även om du använder en annan mobilleverantör än Cellip.

  8. IGÅNG PÅ NÅGRA TIMMAR

    Om du beställer Cellip 365 IP-Centrex så är vi måna om att du ska kunna komma igång omedelbart för att slippa glapp. Vanligtvis tar det bara några timmar att få växeltjänsten i bruk. Eftersom tjänsten ligger i molnet behöver du inte genomföra några tidsödande installationer. Vi levererar Cellip 365 IP-Centrex med de anpassningar du i förväg specificerat. Om du senare kommer på att ni behöver anpassningar så är det bara att logga in via Mina sidor och genomföra önskade förändringar.

Vill du läsa mer om olika alternativa växellösningar? Ladda gärna ner vår kostnadsfria guide: Växelguiden. Du kan också läsa en Case Study om hur vår kund Advisa använder Cellip 365 IP-Centrex här.
By |2019-01-23T14:50:17+00:00oktober 17th, 2017|Företagstelefoni, Mobil Växel|0 Comments

Om skribenten:

VD för Cellip. Skapar lönsamhet åt kunder och partners genom nya och beprövade telekommunikationslösningar. Över 25 års erfarenhet att ligga i framkant för att hjälpa kunder med telefonilösningar.